Oppilaskunta

Vuoden 2012 pöytäkiekkomestari Lassi haasteottelussa Raimo Helmistä vastaan.

Takahuhdin koulun oppilaskunnan ohjaavana opettajana 1.-4. luokille toimii Outi Kuusela ja 5.-9.  luokille Sari Papunen.

Oppilaskunta parantaa oppilaiden viihtyvyyttä järjestämällä vuoden mittaan erilaisia teemapäiviä ja tapahtumia, mm. pöytäjääkiekkoturnauksen, Idols- tai Kyvyt esiin-kilpailun ja vappuviikon pukeutumisteemaviikon. Oppilaskunta järjestää yhteistyössä vanhempainyhdistyksen kanssa myös diskoja. Lisäksi oppilaskunta osallistuu aktiivisesti kouluympäristönsä kehittämiseen ja viihtyvyyden parantamiseen.

Oppilaskuntatoimintaan 5.-9. luokilla kuuluvat lisäksi nälkäpäiväkeräyksen hoitaminen ja 7.-8. luokkien taksvärkkikeräyskohteesta päättäminen ja keräyksen käytännön järjestelyt koulussa.

Tärkeä osa oppilaskuntatyötä on myös osallistuminen Tampereen kaupungin järjestämiin kokouksiin, kuten Lasten parlamenttiin, Nuorisofoorumiin tai Oktaformiin. Oppilaskunta valitsee kokouksiin edustajat ja näiden kanavien kautta oppilaskunnan ääni tulee kuuluville myös koulun ulkopuolella.